1990’lar New York’unda işsiz bir sahne yönetmeni, mimar arkadaşının evine gidiyor ve başlıyorlar dertleşmeye. Her şey o zaman başlıyor… Mimar tamtakır kuru bakır, mimar dergilerde bir şeyler karalıyor, oradan kazandıklarıyla idare ediyor. Sahne yönetmeni olan arkadaşı James Jordan’a da aynısını yakından takip ettiği opera için yapmasını öneriyor.
Bu fikir üzerine etraflıca düşünüp araştırmaya başlıyor. Manhattan’ın East Village’ında punk dergileri olduğunu ancak operayla ilgili bir şey olmadığını fark ediyor.
Rastgele bir şeyler karalıyor evde, dergilerden fotoğraflar kesiyor, kapağa Maria Callas’ı yapıştırıyor. Renata Scotto gibi divaların parodi haberlerini koyuyor. O zamanlar Amerika’nın ‘tikisi’ Amy Fisher’ı operacı olarak kurguluyor, iğneliyor. Tutuyor fotokopicinin yolunu. İlk sayıyı 1993 Aralık ayında çıkarıyor ancak büyük bir hatayla. Kapağa, ayın 4’ünü doğum günü sanarak taşıdığı Callas’ın aslında 2 Aralık’ta doğduğunu öğreniyor. Kopyaları,
prestijli sanat merkezi Lincoln Center ve Metropolitan Opera’nın tuvaletlerine bırakıyor. Muhafazakar ve akademik opera dergilerinin üstüne bu eşcinsel içerikli dedikodu dergisi adeta güneş gibi doğuyor ve piyasadakilere şimşek gibi çakıyor. Operaya ilgili eşcinseller tarafından dergi tutuluyor. Ancak Bay Jordan yakalanınca biletine el koyulup binadan kovuluyor.
Pek de hijyenik olmayan ortamlarda hayatta kalmaya çalışan Parterre Box, 1996’da dijital yayın hayatına başlıyor. Bir diğer kırılma noktası ise Metropolitan Opera yakınlarında gittiği spor salonunun soyunma odasında Deborah Voigt’un ekibinden biriyle tanışması oluyor.
Kovulduğu operanın önemli isimlerinden Deborah’la uzun uzun bir röportaj yapıyor. Dergi, 1998’deki diğer bir habercilik örneğiyle sahneye çıkıyor. Dönemin süperstar sopranolarından Renée Fleming, Milano’daki Teatro alla Scala’da Donizetti’nin Lucrezia Borgia’sını seslendirirken yuhalanıyor ancak İtalyan radyolarından uzağa gitmiyor haber. Sıkı bir okuru tesadüfen kayıt alıp yolluyor Jordan’a. Bu da ilk online hikayesi oluyor Parterra Box’un. Büyük olay ise 2009’da Alman soprano Hildegard Behrens’un Tokyo’daki ani ölümüyle gerçekleşiyor. Parterre Box’un hali hazırda Tokyo’da bulunan bir üyesi sayesinde Associated Press’ten 7 saat ve New York Times’tan 1 gün önce haber atlatıyor. Dergi böylece geniş kitlelere yayılıyor ve opera camiasında saygın bir yer ediniyor. 2015’te MET’in açılış gecesine medya kontenjanıyla katılıyor dergi. O gün bugündür klas camiada alternatif bir mecra.
Parterre Box‘ın ilk sayısı 1993 yılında hazırlandı ve yayımlandı. O günden beri yayın hayatına devam ediyor.